Afbeelding
Foto: Bob Awick

Bruis doet mee aan #BlackMonday in roep om steun overheid

Bedrijven

BLARICUM - Steun ons. Die oproep doen verschillende horecaondernemers richting de landelijke politiek bij de lancering van de landelijke campagne #BlackMonday van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vandaag. Ook Bruis doet mee aan de campagne.

Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet snel met aanvullende steun en perspectief komt, meer dan de helft van de sector op korte termijn failliet gaat en honderdduizenden mensen op straat komen te staan.

Actie
Tijd voor actie, is de boodschap. De campagne is een subtiele knipoog naar de ‘koophysterie’ rond Black Friday, al is dit voor de horeca écht de final sale; een grote faillissementsgolf dreigt.

De impact van de overheidsmaatregelen met betrekking tot de horeca zijn enorm, aldus KHN. “Eet- en drinkgelegenheden zijn door twee lockdowns in 2020 straks vijf maanden verplicht gesloten. Clubs & Nightlife-bedrijven zijn nog geen dag open geweest.”

Rek eruit
“En doordat er veel (internationale) zakelijke evenementen en congressen zijn afgelast, zijn er nauwelijks (internationale) zakelijke reizigers, waardoor hotels, cateraars en de evenementenbranche het enorm zwaar hebben. De rek is er bij vele bedrijven uit; het spaarvarken is leeg.”

Uit de krant