Afbeelding

Hulp bij vragen over tablets en smartphones van senioren

Algemeen

LAREN - Een foutmelding op de computer. Een schermpje dat niet meer aan wil. Veel mensen zitten met hun handen in het haar en komen met vragen over smartphones en tablets terecht bij Martin de Jong.

Hij is onder meer werkzaam voor de PC Helpdesk en wil met zijn ervaring graag leeftijdsgenoten helpen.

Actief
Martin de Jong (69) is al vijf jaar met pensioen, maar niksdoen zit er voor hem niet in. "Ik had een actief werkzaam leven waar ik veel lol in had. Ik had er geen behoefte aan om alleen wat te fietsen en de bloemetjes water te geven. Je gaat toch met behoorlijk wat kennis het bedrijf uit."

De Jong werkte 22 jaar voor het consultancybedrijf Capgemini. Daarvoor heeft hij nog 23 jaar voor een ander automatiseringsbedrijf gewerkt. Hij heeft in de loop der tijd 'alle facetten' van het vakgebied gezien.

Technische problemen
Om niet stil te zitten heeft De Jong besloten zijn kennis in te zetten om 50-plussers te helpen met technische problemen.

"Ik geef cursussen en leer mensen hoe ze met tablets, smartphones en computers omgaan, maar het drukste initiatief is de PC Helpdesk, een inloopspreekuur in het Brinkhuis in Laren. Daar zijn we iedere ochtend met vrijwilligers die daar anderen helpen met problemen."

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant