Sandd: 'Passende maatregelen genomen' tegen foute bezorger Laren | Laarder Courant
Woensdag werd de post ontdekt.
Woensdag werd de post ontdekt. (Foto: Bob Awick)

Sandd: 'Passende maatregelen genomen' tegen foute bezorger Laren

  Bedrijven

LAREN - De bezorger die verantwoordelijk is voor de massale postdump bij de Rijksweg Oost - direct langs de A1 - in Laren is hier door Sandd op aangesproken. "Er zijn passende maatregelen genomen", zegt een woordvoerder.

Wat die maatregelen concreet inhouden, wil zij niet zeggen. Dat is een interne kwestie. Nog beoordeeld wordt of het postbedrijf aangifte moet doen bij de politie.

Woensdagmorgen werd de enorme hoeveelheid post ontdekt. Het zou gaan om duizenden stukken. Sandd heeft de gedumpte brieven opgehaald en veiliggesteld in één van de sorteercentra. Daar vindt ook het onderzoek plaats. Onduidelijk is nog om hoeveel post het precies gaat, hoe oud de post is en welke adressen precies de dupe zijn. De woordvoerder verwacht daar in de loop van volgende week meer duidelijkheid over te kunnen geven.

Wel is duidelijk dat de geadresseerden allen inwoners van Laren zijn en een deel van de gedumpte post is beschadigd. Dat deel gaat eerst terug naar de verzenders om met hen te bekijken wat er met deze brieven gedaan moet worden. Niet-beschadigde post wordt alsnog - al is het iets later dan gewenst - bezorgd.

Het advies aan mogelijk gedupeerden is als zij vermoeden dat zij van iets of iemand geen post hebben gehad, zij contact op moeten nemen met Sandd. De woordvoerder geeft toe dat het postbedrijf baalt van de kwestie. "Dit is niet iets waar wij trots op zijn. Hier staan wij niet voor.. Wij willen dat de post op tijd en correct bezorgd wordt."

Toch valt het bedrijf weinig te verwijten, benadrukt de zegsvrouw. "We zijn een grote organisatie met 18.000 over het algemeen goede bezorgers. Zij gaan aan het werk na een grondige sollicitatieprocedure, waarin we ook kijken naar het arbeidsethos. Helaas heeft deze persoon die arbeidsethos niet zo nauw genomen."

Meer berichten