Afbeelding

Geen krant ontvangen? Klagen mag, graag zelfs!

Algemeen

BEL Word jij ook zo blij als er weer een nieuwe editie van de Laarder Courant de Bel op je deurmat ligt? Wij snappen je. En we begrijpen het ook dat je baalt wanneer de krant (weer) niet is bezorgd. Dus dan mag je gerust klagen. Als jij je bezorgklacht bij ons indient, weten wij dat de bezorging niet op orde is en kunnen we het oplossen.

Elke week maakt de redactie van de Laarder Courant de Bel met veel liefde en zorg de krant. Vervolgens wordt deze gedrukt en door de krantenbezorgers bij 14.925 huishoudens in Laren, Blaricum en Eemnes bezorgd. 

Als trouwe lezer van de Laarder Courant de Bel moet je ervan op aan kunnen dat je de krant elke week door je brievenbus krijgt. Maar helaas gaat er wel eens wat mis bij de bezorging, waardoor je de krant misschien een keer – of meerdere keren – niet hebt ontvangen. 

Stuur je klacht!
Als je geen krant hebt ontvangen, dan horen wij dat graag van je. Want zonder jouw klacht weten wij niet dat er iets mis is gegaan. Als je geen krant hebt ontvangen kun je dat online doorgeven, of je belt naar 035 6945208. 

We merken dat er wel eens bezorgklachten via Facebook met ons worden gedeeld. Maar deze klachten kunnen we niet verwerken. We kunnen een bezorgklacht pas opvolgen als we de juiste en volledige gegevens hebben. Zo hebben we onder andere je adres en de datum waarop de krant niet werd bezorgd nodig. Als je deze via de site of telefonisch doorgeeft, dan gaan we aan de slag voor je. Een week later krijg je van ons een opvolgmail, om er zeker van te zijn dat je die week wél een krant hebt ontvangen.

Stijgende papierprijzen
De afgelopen tijd zijn de papierprijzen gestegen, als gevolg van de stijgende energieprijzen. Het drukken van de krant wordt dus steeds duurder. Daarom is het extra spijtig als de krant vervolgens de brievenbus niet bereikt. Vanuit dit oogpunt horen we het dus ook heel graag wanneer je geen krant hebt ontvangen.

Deze stijgende papierprijzen laten ons ook nadenken over wat we kunnen doen om kosten te besparen zodat de Laarder Courant de Bel een gratis krant kan blijven. Op dit moment werken we achter de schermen aan verschillende aanpassingen waarmee de huis-aan-huiskrant zich duurzaam blijft ontwikkelen. Zo werken we bijvoorbeeld aan een campagne waarbij we onze lezers vragen een bewuste keuze te maken of zij de krant op papier willen ontvangen of liever digitaal via een vernieuwde app. 

Stel, je wil het liefst een digitale krant via de mail en/of app ontvangen, dan krijg je van ons een sticker die je op je brievenbus kunt plakken. Dan weet de krantenbezorger dat hij of zij de krant bij jou niet door de brievenbus hoeft te gooien. En dat bespaart papier. Als je de krant graag in de papieren vorm wil blijven lezen, dan verandert er niks en krijg je de krant bezorgd zoals je gewend bent. 

De komende weken hoor je meer over deze ontwikkelingen. Aanmelden voor de wekelijkse e-mailnieuwsbrief met daarin de digitale krant kan nu al via https://www.laardercourant.nl/nieuwsbrief/aanmelden.

Uit de krant